تولید محتوای سینمایی

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی همه چیز برای نسل امروزی در دسترس و سریع الوصول است. امروزه دیگر کسی برای پرداخت قبوض، خرید بلیط، خریدهای روزمره، نامه نگاری و مانند آنها به اداره های مربوطه و فروشگاه ها سر نمیزند.

اینترنت همان عاملی است که زندگی بشر امروزی را به طریق معجزه آسایی راحت کرده است. استفاده از خدمات الکترونیکی مبتنی بر اینترنت انسان را از سفرهای غیرضروری درون شهری و یا حتی برون شهری نیز بی نیاز کرده است. حتی واژه هایی مانند سینما ، روزنامه، مجلات و کتاب های چاپی نیز تحت تاثیر سلطه اینترنت روی دنیای امروز قرار گرفته اند. چنان که نسبت به سالیان نه چندان قبل استفاده از منابع یاد شده به طرز چشمگیری کاهش داشته است. استفاده از خدماتی نظیر کتب و مجلات الکترونیکی و نرم افزار ها و سایتهای نمایش فیلم و سریال جای آنان را به خوبی برای کاربران پر کرده اند.

در اینجا قصد داریم به بررسی یکی دیگر از خدمات موسسه آسمان هفتم یعنی تولید محتوای سینمایی بپردازیم و با اهمیت و اصول تولید محتوا در این زمینه بیشتر آشنا شویم.

تولید محتوا چیست؟

یکی دیگر از ابداعات بشر تولید محتوا است. از نوشتن کتاب، زندگینامه، چاپ روزنامه  و مجله در زمان های گذشته گرفته تا ساخت فیلم آموزشی، تولید عکس و فیلم برای شبکه های اجتماعی در زمان حال، تولید محتوا گویند.

یکی از بخش های جذاب تولید محتوا، سبک ویدیویی آن است. ویدئو امکانات بسیار جذابی برای نشان دادن خدمات و امکانات هر سازمان و موسسه و یا گروهی قرار می دهد. ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی تاثیرش در جذب مخاطب و حتی سرچ سایت (سئو) در بسیاری از کمپین های تبلیغاتی چندین برابر محتوای متنی میباشد. شما با ترکیب همۀ هنرهای نمایشی (صدا، موسیقی، تصویر، متن و.. ) قادر خواهید بود تا به صورت یکجا بهترین روش برای رساندن پیام به مخاطب را انتخاب کنید. اصلاً به همین دلیل است که به سینما هنر هفتم میگویند.

تولید محتوای ویدیویی انواع مختلفی دارد، موسسه آسمان هفتم در موارد زیر به صورت تخصصی خدمات تولید محتوای ویدیویی را از شما میپذیرد.

محتوای ویدئو مارکتینگ چیست؟

از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی، ویدئو مارکتینگ است که در آن کلیپ های ویدئویی برای بازدیدکنندگان نمایش قرار گرفته میشود. تاثیر آن نیز به صورتی است که میزان تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئوی سایت چندین برابر محتوای متنی و نوشتاری است. به کمک ویدئو مارکتینگ میشود محصولات و خدمات خود را به صورت تصویری به مشتریان خود معرفی کرد.

خود ویدئو مارکتینگ شامل انواع مختلفی است. دو مدل پر استفاده و مناسب برای نشان دادن خدمات و محصولات تیزرهای تبلیغاتی و تیزرهای صنعتی است.

 موسسه آسمان هفتم با تجربۀ چندین ساله در این حوزه و با بهره گیری از تیم حرفه ای خود آمادگی لازم جهت ساخت و طراحی تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی شما را در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت ممکن اسرع را دارد.

محتوای ویدئو آموزشی چیست؟

هم اکنون صنعت آموزشی در ایران درگیر تغییروتحول اساسی و بنیادی است. میان روش های جدید آموزشی، آموزش از طریق ویدیو به صورت مجازی از جایگاه ویژه ای بین مخاطبین خود برخوردار شده است. به صورتی که سالانه حدود 20% افزایش مخاطب نسبت به دوره های حضوری را شامل می شود. به همین دلیل تکنیک های تولید آموزش مجازی روز به روز با کیفیت و تخصص بیشتری تولید شده است.

5 پیش بینی دربارۀ آیندۀ آموزش در ایران :

  • کوچکتر شدن فضای اموزشگاه ها
  • دانشجویان شما را قضاوت می کنند
  • وب سایتها تبدیل به دفتر آموزشگاه می شود
  • گوشی های تلفن همراه تبدیل به دانشگاه آنلاین میشوند
  • وبینارها جایگزین مناسبی برای کلاس های حضوری می شود

 موسسه آسمان هفتم از همان ابتدای شروع تولید محتوای آموزش ویدیویی در ایران، فعالیت خودش را هم آغاز کرد. از همان ابتدا با رسیدن به سبک خاص تصویربرداری و تدوین مخصوص آموزش جایگاه خاصی را در بین تولید کنندگان محتوای آموزشی پیدا کرد.

نوع تدوین و تصویر و حتی صدایی که برای ساخت محتوای آموزشی باید بکار رود بسیار متفاوت با ساخت کلیپ، تیزر، فیلم کوتاه و هر آنچه که مرتبط با رسانه های ویدیویی می باشد است. در این نوع تولید باید حداکثر تمرکز مخاطب را به تدریس استاد و نشان دادن المان های آموزشی مرتبط به آن معطوف کرد. برای رسیدن به این امر نیاز است گروه سازنده درک درستی از آموزش و انتقال آن به مخاطبین را داشته باشند. به همین دلیل است که معتقدیم در ساخت محتوای آموزشی نیاز به دو استاد داریم.

استاد اول فردی است که آموزش مورد نظر را جلوی دوربین با توجه به استعداد و تجربۀ خودش انجام دهد و استاد دوم نیز گروه تولید و تدوین می باشند که با دکوپاژ درست و مشخصی سبک آموزش استاد و انتقال مفهوم را انتقال میدهند. ساخت تولید محتوای آموزشی برای موسسه آسمان هفتم دغدغه شخصی و مهم بوده و از همان روزهای ابتدایی با تلاش برای رسیدن به استاندارد آموزشی از هر تلاشی دریغ نکرده ایم.

محتوای ویدئویی سخنرانی و همایش ها

همایش، کنفرانس، سمینار، و حتی وبینار مرجع گفتگو های مهم در سطح بالا و تخصصی در زمینه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به شمار میروند. به صورتی که ممکن است شخصیت مهمی که در این رویداد شرکت کرده محتوای مهم و مفید برای عموم و مشتریان شما را تنها فقط یکبار ارائه دهد. به عنوان مثال ممکن است مهمانی مهم از خارج کشور داشته باشید که وی در صنعت و تخصصص شما بسیار پر اهمیت است. شما فقط یکبار میتوانید از حضور او در جمع رویداد  بهره ببرید. درنتیجه ضبط و نگهداری این نوع از ارائه ها برای تبلیغات و شان سازمان شما اهمیت زیادی را خواهد داشت.

معمولاً هر سازمانی این مدل از رویدادها را با شکل های مختلف ضبط و در اختیار دیگران قرار می دهند. بنا به همین دلیل است که ما با کسانی سرکار داریم که این همایش ها را ضبط و نگهداری نمی کنند و تا به حال با گروه حرفه ای ضبط و تولید این نوع همایش ها همکاری نکرده اند. آنها فقط با خروجی که خود پرسنل سالن های همایش در اختیارشان می گذارند اکتفا می کنند.

در زیر به چند دلیل برای اینکه کارهای ضبط و تدوین برگزاری یک همایش را به خودشان نسپاریم اشاره میکنیم:

  • اکثر سالن های همایش فقط از طریق دوربین های مداربسته برای ضبط تصویر استفاده می کنند.
  • نداشتن مسئول مشخص برای کنترل دوربین ها و نوع تصویر برداری و نکات مهم ارائه شده.
  • معمولاً هر سالن یک و یا نهایتاً دو نفر را مسئول کنترل اتاق فرمان و دوربین ها می گذارند. این شخص ممکن است در تمام زمینه ها من جمله صدابرداری و تصویربرداری تخصص لازم را نداشته باشد.
  • برگزاری نشست های زیاد و نبود نظارت در ضبط تمام تصاویر سالن ها و صداها بدلیل حجم زیاد کار
  • نداشتن سیستم نورپردازی و سیستم صوتی مناسب برای ضبط با کیفیت صدا و تصویر رویداد
  • تدوین ضعیف خروجی نهایی به دلیل نداشتن دانش کافی تدوین و دکوپاژ و صرفاً فقط تسلط بر نرم افزار مربوطه
  • امکان ازبین رفتن محتوا به دلیل قطع برق یا سیستم های ضبط مثل دوربین مداربسته یا سیستم صدا
  • اکثر تجهیزات سالن های همایش بسیار قدیمی بوده و بسیاری از صداهایی که ضبط می شوند همراه با نویز شدید و آزاردهنده هستند و ممکن است بعد از برگزاری نشست ها و رویدادها دیگر قابل استفاده نباشند.

دلایل بالا بیشتر برای این است که شما شناخت کلی از نحوۀ ضبط ویدیو و صدای همایش های برگزار شده در سالن های کشور را داشته باشید.

فارغ از دلایل ذکر شده ممکن است شما در سالن های همایشی که شرکت کرده اید با تیم های تصویر و صدابرداری حرفه ای و نهایتاً خروجی با کیفیت مواجهه شده باشید و پرسشی برای شما ایجاد شود که آیا این تیم ها متعلق به سالن می باشند؟

پاسخ به این پرسش بستگی به آن سالن دارد اما اکثر این تیم ها بیرونی هستند و با هماهنگی تیم برگزارکننده در آن همایش فقط برای تصویر و صدابرداری حضور می یابند.

 موسسه آسمان هفتم با تجربۀ بالای ضبط  تصویر و صدای انواع همایش ها می تواند یکی از گزینه های خوب برای شما در تولید اینگونه از محتوا باشد. توصیه بزرگان، سپردن هر کاری به متخصص آن کار است. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب، بهره کامل را  در انتخاب گروه مناسب ببرید.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

اگر شما صاحب کسب و کاری خویش فرما هستید یا سازمانی هستید که تازه به مزایای برندسازی شخصی و سازمانی پی بردید، اگر شما به محصول و خدماتی که ارائه می کنید ایمان دارید و فکر می کنید توی زمینه تخصصی شما حرفی برای گفتن دارید.  بهترین انتخاب ممکن را کردید. از بهترین محل های تبلیغات رایگان و کم هزینه به جهت برندسازی شخصی و دیده شدن شبکه های اجتماعی است.

در خصوص شبکه های اجتماعی دیگر نیازی به توضیح اضافه نیست. چرا که این پدیده جذاب و پرمخاطب، این روزها با زندگی ما عجین شده و هرجایی از دنیا که متصل به شبکه اینترنت باشد در طول شبانه روز چندین بار اسمی از این شبکه ها را می شنویم.

مانند تمامی مطالب و بخش های مختلف موسسه آسمان هفتم که نوشتیم باز در این خدمت هم اشاره ای میکنیم به این اصل که اگر قرار است حرفه ای باشید بهتر است از متخصص آن حوزه کمک بگیرید. مسلماً تمام ما زمان کافی برای متخصص شدن در تمامی حوزه های ممکن را نداریم. بنا به همین دلیل با اعتماد کامل، به شما می گوییم که اگر کار خوبی ارزش انجام دادن ندارد پس ارزش خوب انجام دادن هم ندارد.

تفاوت ساخت ویدیو مارکتینگ شبکه های اجتماعی و ویدیو مارکتینگ  سایر رسانه های تصویری میان نوع مخاطب و مقدار زمان جذب مخاطب نهفته است. به این دلیل با تصمیم درست نوع محصول و خدمت شما و حضور در شبکه اجتماعی مرتبط بهتر است تکلیف پخش محتوای خود را از قبل مشخص کرده باشید.

به عنوان مثال شرکتی که نوع تولیدات و محصولشان را از طریق عکس می توان به مخاطبان نشان داد بهتر است شبکه اجتماعی اینستاگرام را برای اینکار انتخاب کنند. یا سازمانی که بیشتر خدماتشان حول محور ویدئو و فیلم میچرخد بهتراست شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدئو را به عنوان شبکه اصلی ارائه محصول و خدمات خود انتخاب کنند. مانند (آپارات/ یوتوب و ..)

بعد از انتخاب نوع شبکۀ اجتماعی مورد نظر موسسه آسمان هفتم در زمینه های زیر می تواند شما را همراهی کند.

  • ساخت تیزرهای کوتاه و هدف دار به شکل هفتگی و ماهانه
  • ساخت و تولید کمپین های تبلیغاتی ویدیئویی، از ایده تا اجرا
  • ساخت تیزرهای صنعتی برای نشان دادن در شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدئوپ